De'Longhi PrimaDonna ESAM 6600 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi PrimaDonna ESAM 6600 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Koffieleut 17-03-2021

esam 6600,1e eigenaar 2008

De esam 6600 heeft de afgelopen 12 jaren wel enige revisie gehad, ik als doe het zelfer .
De zetgroep,alle verwarmingselementen ,kleppen,filter en o ringen set de blauwe pro versies via Duitse onderdelen bedrijf om kosten te drukken!
Regelmatig en tijdig netjes schoon maak,ontkalk eerder ondanks gunstig kalkregio Flevoland.
De kleppen zijn onderhouds gevoelig ,ondanks de vernieuwde types gebruik.
De relais die de kleppen aanstuurt begaf het,dus stoompijpje bleef bijna steeds open .. Deze via inteenet googelde simpel bij elektronicazaak (technische winkel weerstanden,processoren,SMS etc ) bestellen zijn.
Ook heb ik de machine gedempt met bitumen isolatiemateriaal data vierkantjes motief alle is voorzien. Zo ook de beplatingen honingraat opgevuld met bitumen .
De machine veel stiller is geworden ,een aanrader.
Zo ook de oranje pomp is beplakt
Ook de achterplaat met zacht geluidskaarten ( vlokken motief) voor de gipsplaten muren bouw wordt gebruikt.

De smaak is nog steeds top,mengen van verschillende koffie bonen doe ik zelf.
Gewoon huismerk Deen donker koffiebonen meer pit donker zak paars sterkte ( 8) met zak zwart (10 verhouding meestal 1 op 1 .
Zo nu en dan verhouding iets aanpassen ,de bonen niet altijd even sterk zijn in een jaar zeg maar. De ene keer een zak mindere goed smaakt (bitter) ik San sterkte 8 boon meer toevoegen of juist minder 10 ..hoe het uitkomt .. En je ook soms wat variatie kunt anders verhouding te doseren .
Of het een goede machine is ,voor gemiddeldeveel koffie drinkers niet . Zijn de reparatie kosten hoog,indien je niet handig bent...jaarlijks wel iets stuk gaat hij ouder is dan 2 jaren... met 10- 15 kopjes per dag ...

Ik beveel voor diezelfde dit apparaat aan ,zolang de onderdelen nog verkrijgbaar zijn...

2021 maart

Pluspunten

• Smaak

Minpunten

• Onderhoudsgevoelig veel reparaties
  • Lawaai op harde ondergrond .

Lozie 07-05-2014

Na de problemen in 2013, vertoont de machine in 2014 weer een ander probleem. Op willekeurige momenten geeft de display "algemeen storing" aan. Eerst de machine uitzetten en dan weer aan. Het zoveelste mankement aan deze machine. Wat een ramp!

Lozie 20-06-2013

Een mooie machine. Tot het moment dat er een probleem ontstaat. Na 4 jaar vervanging van het kapotte thermoblock. Kost maar liefst € 200. Geen enkele coulance van DeLonghi. De expresso machine vertoont na reparatie direct een ander defect. De consumentendienst van DeLonghi vindt een klant maar erg lastig, reageert niet op mail, geeft verkeerde informatie, is telefonisch zeer slecht bereikbaar, is zo flexibel als een loden deur, beroept zich op procedures. Kortom zeer klanontvriendelijk. Mijn advies is koop geen DeLonghi. Krijg je spijt van. Dit bedrijf kan haar motto "Better Everyday" beter veranderen in "WORSER EVERYDAY".

Jemu 09-02-2013

Pracht machine.
Heeft wel regelmatig onderhoud nodig.
Niet erg duurzaam. Heb nu al verschillende storingen moeten verhelpen.

DvdH 21-03-2012

Aanvulling op mijn eerdere review van 25.8.2008, zie vroegere post.
Wij hebben de ESAM6600 nu 4 jaar in huis.
In de eerste review, geschreven enkele weken na aankoop van het toestel, gaf ik een cijfer 8 qua duurzaamheid. Blijkbaar was ik te snel met dit oordeel.
Ondertussen, bijna vier jaar later, is de machine tweemaal in herstelling geweest.
De eerste herstelling, die kosteloos onder garantie werd uitgevoerd, betrof een probleem met de melkkan.
Onlangs begaf de printplaat, en de herstelling buiten garantie die ons 150,00 euro kostte.
Voor een koffiemachine in dergelijke prijsklasse zou men toch beter kunnen verwachten.
Wij gebruiken het toestel enkel privé, en wij drinken niet geweldig veel koffie.
De prijs van deze koffiemachine is veel te hoog, in acht genomen de kwaliteit ervan.

graafje 24-12-2011

----------Update review, 24-12-2011---------
Beste lezers,

We hebben het apparaat sinds 2007 in ons bezit. Het is een heel fijn apparaat, zet heerlijke koffie. Wij drinken voornamelijk cappucinno. Gebruiken de bonen van AH Select Perla dark roast. In de bijna 5 jaar dat we hem hebben zijn we met onze tweede melkkan bezig. Deze hebben we gewoon eenvoudig via internet besteld voor ongeveer 27 euro. Bij de makro verkopen ze nu ook reinigingssetjes , dit is een pakket met ontkalker ,reiniging voor de melkkan,spuitbusje, kwastje en ragertje. Zodat je alels goed kan onderhouden. Toen wij het apparaat aanschafte hadden ze dit nog niet. Het display is een keer stuk gegaan na de garantie periode en ik hoefde alleen de matrialen te betalen , geen voorrij kosten o.i.d. Dit schijnt toch wel een herkenbaar probleem te zijn maar dat lossen ze goed op. Als je het apparaat goed onderhoud, blijft het mooi en werkt het ook goed. Zo gebruiken we altijd de clean knop van de melkkan voor we koffie zetten en na elk gezet kopje erna. Als alles schoon is werkt het het beste. Het apparaat zou ik zeker aanraden. Mijn ouders en twee stellen vrienden van ons hebben hem later aangeschaft en deze zijn ook nog zeer tevreden.

---------- 4e review 03-12-2009 ----------
Wij hebben het apparaat nu inmiddels 1,5 jaar en hij werkt perfect. 1x is de monteur geweest omdat de melk niet meer goed opschuimde. Hij heeft dit keurig gerepareerd. Wij zijn zeer tevreden over het appraat en als je hem goed onderhoud geen problemen. Wij hebben hem bij een dealer gekocht en hebben uitleg + nederlands handleiding gekregen. Ik denk ook dat veel mensen de handleiding niet goed lezen en gelijk aan de slag gaan.

Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd erg zuinig ben op mijn spullen en ik was dus ook alles met de hand af, maak hem echt 1x per week helemaal schoon en de melkkan vaker. Spoel hem netjes door na iedere cappucinno etc etc.
wij drinken over het algemeen alleen cappucinno's de visite drinkt de rest van de mogelijkheden.

Ik vind het echt een goed apparaat. En ik hoop natuurlijk dat ik zo tevrede blijf.

---------- 3e review 12-05-2009 ----------
Inmiddels zijn we 9 maanden in het bezit van het apparaat en hij doet het nog steeds goed. Heerlijk die cappucinno's. Mijn ouders hebben er ook een inmiddels 8 maanden oud en die werkt ook nog perfect. Schoonmaken is zo gebeurd. Verder gelukkig nog geen problemen gehad dus over de service kan ik niets zeggen. Tot nu toe nog zeer tevreden.

---------- 2de review 25-02-2009 ----------
Wij hebben het apparaat nu 7 maanden in gebruik en zijn nog steeds erg tevrede.

Wij wassen alle onderdelen met de hand af en alles blijft mooi. We maken hem 1x in de week schoon en dat is echt 5 min. werk. Van de melkkan haal je makkelijk de onderdelen af, je moet deze echter wel goed schoonmaken want dat heeft wel invloed ( goed opgeschuimde melk). Verder vetten we wat onderdelen in met vasaline. Dit werd ook ons aangeraden toen we het apparaat kochten.

Als we koffie zetten ( met melk) drukken we even op de clean knop om het melkpijpje goed schoon te maken. Als dit niet goed schoon is is het resultaat minder.

Mij lukt het altijd om een goede cappucino te maken maar mijn man heeft er wel eens moeite mee. Weet ook niet wat hij dan verkeerd doet.

Verder zijn we nog erg tevrede met het apparaat.

---------- 1e review 24-08-08 ----------
Inmiddels hebben wij dit apparaat een week in ons bezit. Via reviews hier zijn wij in Maarssen wezen testen en daar meteen het apparaat gekocht + 1 kilo culinair Express. We hebben er in een week tijd bijna een kilo doorheen gedraaid. Het apparaat geeft goede koffie en ook goed schuim. Volle melk schuimt bij ons meer dan magere. En er zit ook verschil in of je verse of houdbare neemt. Wij vinden het een goed apparaat, goed over na gedacht. De melkkan kan je makkelijk afkoppelen en in de koelkast plaatsen. De mensen die zijn geweest op visite vinden het ook heerlijke koffie. Ik heb er totaal geen spijt van, terwijl we wel lang hebben getwijfeld over de delonghi of de Jura. We zijn erg blij met onze keuze tot nu toe. Verder is het apparaat makkelijk schoon te maken en wij vinden het ook een voordeel dat je de zetgroep zelf kan omspoelen. De grote test komt straks eind september als onze dochter jarig is. Ik laat nog wel weten hoe dat is verlopen.

Rolf63 03-08-2011

In juni 2011 een nieuwe voedingsprint en daarbij nieuw display ontvangen. Aangezien men waarschijnlijk gedacht hebben eventueel de voedingsprint misschien oorzaak zou zijn van de 2 displays die stuk gingen na circa 1 jaar en 8 maanden gebruik te hebben.

Op zich mankeert er niets aan de service van Delonghi (verloopt via HAS service) en verloopt de coulance regeling van Delonghi uitstekend.
Maar dat mag wel voor een apparaat waarvoor de hoofdprijs (variërend tussen de 1100 -1400 euro ) is betaald.

Het apparaat doet vervolgens weer zijn werk,mits men dit apparaat goed schoonmaakt,ontkalkt en netjes behandeld.

Zelfs de duurste beste merk auto kan men binnen verknallen als men deze slecht behandeld toch?

Dus mensen indien u problemen heeft met uw Delonghi bespreek dit rustig telefonisch met de garantie afdeling en u komt er heus wel uit.

Een tevreden Delonghi espresso Esam 6600 gebruiker.

Jelte en Gentiana de Weerd 29-07-2011

Apparaat in juni 2008 gekocht. Na een paar maanden de printplaat vervangen. Daarna ging de melkopschuimer stuk.Een nieuwe aangeschaft. Daarna is het thermoblok vervangen. Nu is de tweede melkopschuimer ook stuk. Als je belt met Delonghi vertellen ze je dat je niet teveel cappuccino moet drinken. Daar zou het apparaat niet tegen kunnen??!! Ik heb dit niet gehoord van de verkoper en kan dit ook niet lezen in de gebruiksaanwijzing. Zou het apparaat ( veel te duur voor wat het kan) ZEKER NIET AANRADEN!!!!

rolf63 21-11-2011

Heeft u wel de melkopschuimer wel gereinigd met melkreiniger,een vloeistof die eiwitten afbreekt aangezien deze aankoekt in de melkopschuimer?
Dit middel is te verkrijgen bij elke onderdelenwinkel of goede espresso leverancier.

Heel simpel in gebruik circa 5 ml met 90 ml water in de melkkan en "warme"melk maken.Daarna spoelen met nogmaals water en hij werkt vast weer.

Wij gebruiken nog steeds dezelfde melkopschuimer die bij het apparaat is geleverd.

rolf63 15-05-2011

-------- update review, 15-05-2011 ---------
de klep heb ik met speciale Loctite lijm die tegen hogere temperaturen kan ■Temperatuurbereik: -55 °C tot +175 °C type 648,het is een klepje die de even ontlucht nadat een kopje gezet is wordt en dan je dat geblaas & gesis geluid maakt.

Normaal gebruik ik deze lijm voor lagersopsluitbussen, lagers, afdichtringen, ventilators en voeringen vast te lijmen en tot 0,15 mm spelingen kan verlijmen.

Hij werkt weer,maar maandag wel (HAS) delonghi bellen) het gaat om een klep die bij onderdelenwinkels rond de 25 euro kost ik probeer een nieuwe te regelen als coulance.

Ook vraag ik wanneer ik het display kan verwachten!

Er is een vervangende klep type die origineel art nr. 9348328 52321077000 merk cene5315vn1 cl.h 230vmcsa vervangt.

namelijk art nr 9969296 omschrijving 5213210181 solenoidventil // elettrov ceme5315vn1c

wordt ook gebruikt bij merk KENWOOD geef deze tip ook bij onderdeelcentra,dan weten ze of ze deze wel in de kenwood bak ligt.

De oorzaak:
Zag waarom een andere klep anders is bevestigd die aan de voorzijde zit,die zit namelijk ook geschroefd met 2 schroefjes maar ook met een plastic pal zodat de spoel van de klep van het T stuk niet kan draaien door trillingen,deze draai beveiliging ontbreekt bij de klep die bij verwarmings element zit.

Ik zelf monteer de nieuwe straks met een klem d.m.v. 2 stevige tirewraps (kabelbinders) die tegen hitte kan zodat hij gedrukt zit op het T stuk of met rvs staal draad.

Ik kan weer gelukkig weer genieten van heerlijke Capacino,koffie etc!

Het heeft mij 30-40 minuten knutsel werk weer gekost incl verlijmen.

Want zetten kan deze Esam 6600 voor mij als de beste!
Dit maakt het weer goed ondanks het mankement die door een simpel klepje die losdraaide!
Maar voor een niet technische consument gaat dit geld kosten.Daarom duurzaamheid een 6.

---------- 1e review, 11-11-2010 ----------
vanaf zomer2008 in bezit nadat Siemens/Saeco 600 euro na 8 jaren weg gedaan vanwege versleten molen (slaat soms vast en met de hand inbus weer draaiende kreeg) .

Op zich is de Esam6600 aanschaf 1100 euro een mooi apparaat waarvoor je voor het design betaalde.Echter het viel mij op dat er veel mensen zijn met Display problemen. Bij ons is deze Display 2 maanden gelukkig na garantie (26 maanden) geheel uitgevallen.Maar apparaat werkte overigens nog wel.Maar je kon dan niet zien hoe hij qua sterkte stond of ontkalkt moest worden.

Aangezien ik technische dienst/klantenservice belde en mij de kwaliteit van display van zo'n dure machine mij teleurstelde,boden zij mij aan deze te laten repareren en ik alleen de monteur/bezoek kosten mocht betalen (100 euro !).Hier bedankte ik voor ik weet dat het vervangen zo gepiept was en dus kon dat zelf ook wel doen en ontving geheel kosteloos een nieuw display op print met de micro schakelaars bediening aansluit lint erop.
Wel lang moeten wachten, 4 weken op voor levering display,ach men dacht zeker bij HAS (rep dienst delonghi) er zijn meerdere wegen na Rome! (italie) Waarschijnlijk liftend opgehaald of zo...

Binnen 15 minuten weer een werkend apparaat overigens heel degelijk in elkaar schuivend zij panelen!
Meteen met perslucht achter de kappen stofrestjes weg geblazen en gecheckt op eventuele lekkage die er gelukkig niet was! Nu maar afwachten of dit 2e display langer meegaat.

Saner6465 31-05-2010

--------- update review, 31-05-2010 ---------
Vorige week deed het display het van het een op ht andere moment niet meer. 2 maanden geleden ook al een reparatie gehad (thermoblok, zie review 24-02-2010) en nu dus weer een euvel. Gaan we het apparaat verticaal archiveren of laten we het nog 1 keer repareren? Toch maar naar HAS in Rijen gebracht. Na een uur werd ik gebeld dat het repareren van het display op een bedrag van € 145,= uit zou komen. Ik vertelde van de vorige reparatie 2 maanden geleden en dat het wel een zeer kostbare zaak gaat worden op deze manier. En dat je van een apparaat van
€ 1100 wel een langere levensduur mag verwachten. De heer in kwestie beaamde dat en zei dat hij zou proberen om toch nog "coulance" van Delonghi te krijgen. Toch laten maken en tegen demiddag het apparaat weer opgehaald. Ik moest uiteindelijk maar
€ 31,= (!!) betalen.
Dus eigenaren in een zelfde situatie, "houd de poot stijf" en eis coulance, dat scheelt een hoop geld!!

---------- 1e review, 24-02-2010 ----------
Apparaat gekocht in december 2007 bij Robelio.nl, geleverd eind januari 2008.
Afgelopen weekend merkte we dat er tijdens het tappen een plas water onder de machine verscheen. Zelf het euvel geprobeerd te zoeken maar helaas. Maandagochtend gelijk servicenummer van Delonghi gebeld. Eea uitgelegd en kreeg gelijk te horen dat het apparaat uit de garantie was; datum aankoop geldt, ook al wordt het apparaat later geleverd. Helaas maar heb toch duidelijk laten weten het hier niet mee eens te zijn. Van een apparaat van 1100.= mag je toch meer degelijkheid verwachten! Toen werd ook nog verteld dat Robelio.nl geen klant van hun is. Ik zei dat de klantenlijst van Delonghi nog niet bestond in december 2007. Niets mee te maken, dit zijn de huidige regels. Omdat wij nu geen aanspraak meer konden maken op de garantie en niet meer bij de leverancier terecht konden omdat deze niet meer bestaat,
bood de dame ons een coulanceregeling aan. Voorrijkosten en arbeidsloon zijn voor onze rekening en eventuele onderdelen voor Delonghi. Daar wij vlakbij het servicecenter (HAS in Rijen) wonen, heb ik het apparaat daar zelf heengebracht. Dat scheelt in ieder geval weer voorrijkosten. Om half 9 's ochtends gebracht, om 11.30 telefoontje gehad dat apparaat weer klaar was. Het thermoblok was vervangen en waren bijna 41 euro kwijt.

Ondanks dit vinden wij het een super apparaat! Door het euvel 2 dagen aan de Senseo maar dat weegt niet op tegen de Prima Donna!

Baronie 02-05-2010

Apparaat nu sinds juni 2008 in bezit.
Prima koffie. Recent alleen het display (onder garantie) moeten vervangen.
Dit blijkt dus een zwak punt van deze machine te zijn.
Eerst DeLonghi klantenservice gebeld. Kreeg toezegging dat er volgende week voor een afspraak zou worden gebeld. Dit gebeurde dus niet. Na twee weken opnieuw met de klantenservice gebeld. Zij verontschuldigden zich en gaven het nummer van de serviceverlener om deze rechtstreeks te bellen. Daarna wass het snel opgelost. Misschien een suggestie om de schakel van DeLongi over te slaan.
Nog één klein minpuntje. De verchroomde afdekplaat van de lekbak beschadigd (krast) zeer snel.

WillDvK 04-02-2010

--------- update review, 04-02-2010 ---------
04-02-2010 Wij hebben het apparaat half December aangeschaft en genieten tot op heden nog steeds elke dag van de heerlijke koffie.

Het klopt dat de melkkandeksel elke dag goed uitgespoeld moet worden met heet water. Ik haal alleen het slangetje eraf en spoel dat goed door met heet water. Dan spoel ik alle openingen van het deksel goed door.
Dit is 2 minuten werk en hierdoor geeft het absoluut geen problemen met de schuimlaag.

Succes allemaal!

Groetjes Will

---------- 1e review, 18-12-2009 ---------
GEWELDIG!!
Wij hebben gisteren 17-12-09 de Delonghi6600 aangeschaft, wat een geweldige machine.
Zet fantastische koffie, latte macchiato en cappuccino met een heerlijke schuimlaag!
Zelfs warme melk is geen probleem en in een handomdraai gemaakt.

Van deze aankoop hebben we zeker geen spijt tot op heden.

Dina53 02-02-2010

Sinds 15 dec.2009 in bezit van apparaat. Binnen 1 maand was er een printplaat stuk. Deze is tot vandaag 2 febr. nog steeds niet gemaakt.
Als het apparaat het doet geeft het lekkere koffie. Maar over de service zijn wij niet tevreden,het is erg dat zo'n duur apparaat het zo snel begeeft.

Patrick42 29-12-2009

Mooie machine om te zien en zeer eenvoudig in gebruik.

Smaak is goed en schuimlaag voor cappucino goed maar sterk afhankelijk van reinigen onderdelen (met name de stoomuitstoot en de kap van de melkkan). Dit is moeilijk te onderhouden en kost veel tijd.

Kwaliteit laat zeer sterk te wensen over, reeds 3x defect geweest op punten die veel voor schijnen te komen volgens de monteurs die langs zijn geweest.

LED display kapot en maalsysteem kapot.

Apparaat is echter relatief goedkoop in vergelijking met andere merken modellen die hetzelfde kunnen. Het is dus een afweging. Al hij het doet, is het een prima apparaat.

schussler 12-12-2009

wij hebben 10 dec. de longhi esamm 6600 binnengekregen van bcc.
een fantatische apparaat volledig rvs en een goede bodemplaat voor de kopjes
de prijs was super nog lager als op het internet hij is volledig programmeerbaar en een klok en aan en uitschakeling
de capucino is goed heet en een goede schuimlaag
je kan de koffie ook net zo programeren in je eigen smaak
een geweldige machine
alhoewel ik wel het gevoel heb dat dit een esam 6620 is
maar kan niet bewijzen er stond op de doos 6600
ik ben super blij ermee

bigbot3 01-12-2009

Wij hebben het apparaat nu ongeveer 2 jaar en hij bevalt uitstekend. Lekkere koffie en cappuccino. Makkelijk schoon te houden, ik kan mij totaal niet vinden in de klachten hierover op dit forum. Er is maar een min puntje bij dit apparaat nl: bij ons is al 2x het display uitgevallen.Het lijkt wel alsof de achtergrond verlichting van het display steeds flauwer gaat branden en er dan helemaal mee ophoud. De machine blijft wel werken dus je kunt op de tast nog wel koffie zetten maar dit hoort niet op te treden bij een apparaat van deze prijsklasse.
Deze fout is weliswaar heel correct onder garantie door DeLongi gereapareerd maar ik vrees voor de toekomst, hij is nu uit de garantie dus de volgende keer moeten wij het zelf betalen ben ik bang.

Esam 01-12-2009

Qua degelijkheid is het een dramatisch apparaat.

De koffie is (als ie het doet) heerlijk maar hij gaat te snel en te vaak defect.

Ik snap dan ook echt niet hoe deze machine aan een cijfer van 8,2 komt gezien alle klachten die ik hier lees.

Onze apparaat is minstens 5 maal gerepareerd in ruim 1 jaar tijd. De laatste keer is de print met display vervangen. Als ik naar de oude print kijk dan lijkt het vrij duidelijk dat deze is aangetast door vocht.

Ik neem aan dat dit door waterdamp en stoom komt van het apparaat zelf.
Vermoedelijk kan ik er dus op wachten dat dit mankement over 1 jaar weer de kop op steekt.

Ik denk dat het dan tijd wordt voor mijn rechtsbijstandverzekering daar ik dit belachelijk vindt voor een apparaat met dergelijke aanschafprijs.

famlansb 30-11-2009

Heb het apparaat nu 2 jaar in ons bezit. Na een paar maanden in het bezit te hebben ging de display kapot. Monteur van HAS langs gekomen en die bleek alleen een oude kapotte display bij zich te hebben terwijl het probleem bekend was bij HAS/Delonghi. Na weken wachten boos gebeld en ineens een paar dagen stond ineens de monteur voor de deur. Display vernieuwd en probleem was opgelost maar toen kregen we steeds een melding van "te fijngemalen regelen maalgraad en plaatsen afgitegroep water en druk op OK". Monteur langs geweest maar kon het probleem niet oplossen daarna is het apparaat nu al voor de 4de keer aangeboden want het probleem is er nog steeds.Steeds als ik hem terug heb dan komt er na een tijd dezelfde melding. Bij Has hebben ze dat ook steeds gemerkt maar er is niets te vinden. Al van alles vervangen maar nog niet goed. Ik zit nu al meer dan een maand te wachten op het apparaat wat ik nu nog niet terug heb van HAS reperatie. Service is goed (dacht ik) maar ik vind voor zo'n duur apparaat dat ze je niet aan het lijntje meoten houden. na 4 keer nog niet opgelost en wie weet doet zicht het probleem of misschien nog erger een nieuw probleem zich voor terwijl ik niet meer n de garantie zit. Het apparaat zou minstens 10 jaar mee moeten kunnen. Maar ik betwijfel het. Qua koffie smaak en alles wat je ermee kan doen (als je geen problemen krijg) is helemaal goed maar het apparaat moet natuurlijk geen kuren krijgen.
Probleem met eruit halen en indoen van de melkkan heb ik ook ik maak het tegenwoordig eerst een beetje vochtig en dan gaat het wel maar het ligt volgnes mij aan de kan. mijn zus heeft een andere type van delonghi en die heeft een iets andere kan maar die kan je altijd met gemak erin of eruit halen.

Frans_K 16-09-2009

Eergister in huis, gister erg lekkere koffie gemaakt en ... na 15 bakjes koffie heeft de koffiemolen het begeven. De hoofdoverbrenging van de koffiemolen bestaat uit een plastic tandwieltje. 1 harde koffieboon en dit tandwieltje wordt aan gort gedraaid. Inferieure kwaliteit dus.
Ook al heb je 2 jaar garantie en komt er iemand gedurende deze tijd gratis bij je thuis om het apparaat te maken, KOOP NOOIT EEN DELONGHI. Die Italianen kunnen echt geen degelijk product maken.
Ook gezien de prijs van rond de EUR 1000, mag je wel iets beters verwachten. Ik verwacht de komende 2 jaar dus regelmatig bezoek van de Delonghi service monteur.

morris 05-09-2009

voor de tweede maal probleem met opschuimen van de melk, we hebben het apparaat pas 1 jaar. ik houd de onderdelen van de melkkan goed schoon, na iedere cappucino 10 sec met de clean knop schoonspoelen. de vorge keer moesten kan plus deksel worden vervangen. helpdesk adviseerde me de deksel uit elkaar te schroeven omdat bij gebruik van magere melk de deksel van binnen vuil zou worden. deksel bleek van binnen echter helemaal schoon. monteur moet nog komen, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik weer een cappucinootje kan maken, duurde de vorige keer bijna twee maanden! volgens de helpdesk van delonghi GEEN magere melk gebruiken maar alleen halfvolle of volle! was nieuw voor mij omdat we bij aankoop advies hadden gekregen van magere of halfvolle melk.

het is een prima apparaat als de melkkan/deksel het doet, maar de melkkan/deksel is echt een zwak punt van deze dure espressomachine!!!!!!!!
volgens mij weet delonghi dat inmiddels ook, maar wil men dat niet toegeven. zodra de garantieperiode is afgelopen draaien we zelf voor de ksoten van nieuwe melkkan/deksels op.

Gerard1010 02-09-2009

---------- update review 02-09-2009 ----------
Ik heb de ESAM 6600 inmiddels 1 jaar en was zeer tevreden. Echter sinds 2 weken is het display uitgevallen. Ik heb contact opgenomen met Delonghi Service afdeling daar ik 2 jaar garantie heb. Zij verwezen mij terug naar het internetbedrijf waar ik de machine had gekocht... Delonhi heeft namelijk (nu ineens) een lijst op zijn site geplaatst met internetbedrijven waar ze zaken mee doen, bij de andere bedrijven geven zij geen garantie.Na wat over en weer gebel geven ze toch garantie. Nu duurt het nog 3 weken voordat het onderdeel (display) geleverd kan worden..Ik wacht af hoe het word afgehandeld!

---------- oude review 07-09-2008 ----------
Sinds 1 maand in het bezit van dit fantastische apparaat. Hiervoor was ik in het bezit van een Bosch TKA 5502. Deze had echter de geest gegeven. Mijn vrouw en ik houden erg van Latte Macchiato. Tevens wilden wij een apparaat die makkelijk schoon te houden was: Dus niet elke keer, nadat je een kop koffie had gezet, afspoelen en schoonmaken. Via internet georienteerd en kwamen toen via de vele reviews uit op deze machine. Zoals anderen al schrijven is dit een erg makkelijk apparaat in gebruik. De koffie is erg lekker. Zelfs mijn kinderen (7 en 8 jaar oud) die eigenlijk nooit koffie dronken (en dit ook niet mogen;-)) waren na de eerste gebietste slokjes al verkocht. Ze mogen nu van ons Latte Macchiato, alleen dan in de melk vorm. (oftewel 2 keer achter elkaar drukken op de knop van Latte Macchiato). De machine is in vergelijking met de vorige machine van Bosch erg makkelijk in onderhoudt. Het stelt eigenlijk niets voor. Al met al zijn we dus erg content met de machine. Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, daar ik hem nog maar 1 maand in bezit heb.

gelhard 10-05-2009

---------- update review 10-05-2009 ----------
Ons apparaat is van begin 2008. Hij heeft het nu helemaal begeven. Eerst gaat het display uit en vervolgens doet het apparaat het helemaal niet meer. Alleen een beetje geluid bij het aan en uitzetten, maar geen koffie. Waardeloos apparaat voor zoveel geld.

---------- 2de review 07-02-2009 ----------
We hebben het apparaat nu ca 14 maanden. Nog steeds is het een toevalstreffer als we een goede cappuccino krijgen. Apparaat maakt gruwelijk veel lawaai. Kwetsbare onderdelen. Moeilijk reinigbaar. De service is zeer slecht. De RVS look van de bodemplaat is na een paar maand al verdwenen, is gewoon een slechte soort plastic coating. Staat elders ook in een review. Nooit kopen.

---------- oude review 03-09-2008 ----------
heeft in de 9 maanden dat wij het hebben nog geen fatsoenlijke cappucino kunnen zetten en niet met koude magere melke en ook niet met koude halfvolle melk. De onderdelen die goed schoon gehouden moeten worden zijn heel moeilijk berijkbaar.

heiden 28-03-2009

----------- update review -----------
Hebben nu de Delonghi ESAM6600 ruim anderhalf jaar in bezit en zijn er nog erg tevreden over. Cappuchino`s zijn altijd goed als je het reservoir maar goed schoon houdt. Koffie is altijd goed. Gebruik altijd de Durgol ontkalker. Geweldige machine!!

----------- oude review 04-11-2007 -----------
Wat een geweldig apparaat. Mooi design en heerlijke koffies. Heb hem nu drie dagen en heb nog nooit zoveel koffie gedronken. De cappochinos zijn echt en goed zoals een echte cappochino moet zijn. Mijn oude senseo ligt nu op zijn laatste bestemming.
Alles is goed in te programmeren met een paar simpele drukken op de knoppen.

ocj 24-02-2009

Na onze handmatige Quick Aquaviva is het wel even wennen dat je met een automaat wat minder invloed hebt op het resultaat, maar het moet gezegd: hij is erg handig, stil en maakt erg lekkere espresso. Schoonmaken gaat bijzonder gemakkelijk: klep open, bakjes legen, zet-unit afspoelen, klaar.
Tip1: Doe af en toe een beetje vet (OKS 1110) op alle bewegende pijpjes en afdichtingen.

marie-jonne 30-01-2009

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van dit pronkstuk.
Het is een aanwinst voor mijn keuken, en een plaatje om te zien.
Ik ben nog zoekende naar wat ik lekker vindt en welke bonen mijn voorkeur hebben.
het apparaat werkt voortreffelijk en er zijn genoeg mogelijkheden.
Ook het gebruik van het apparaat is simpel.
Ik ben er dus heel gelukkig mee.